Mogelijkheden Condoleanceboekje

Wanneer een dierbare overlijdt is het nog altijd, in mijn ogen, een goed gebruik om een condoleance kaart te sturen. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om een condoleance register op internet te openen waar mensen de kans hebben om te reageren op het overlijden. Toch hebben we vaak nog altijd de behoefte om een troostend woord via een kaart te sturen.

Wat doet u met de kaarten? Als ik naar mijzelf kijk dan bewaar ik deze in een doos. Er naar kijken gebeurt te weinig terwijl er vaak hele mooie woorden in staan. De woorden geven troost, halen dierbare herinneringen op en geven weer wat hij of zij voor anderen heeft betekend. Wegdoen is geen optie, dat voelt voor mij niet goed. Dus wat dan?

U kunt door mij een uniek condoleanceboekje laten ontwerpen. Een boekje dat u op momenten dat u daar even behoefte aan heeft makkelijk erbij kunt pakken in plaats van die doos of ongeordende stapel kaarten.
Op die manier blijft de nagedachtenis aan de overledene onder de aandacht en leven.

Het persoonlijk condoleanceboekje is ook een mooi geschenk voor nabestaanden op memorabele momenten zoals bijvoorbeeld de verjaardag/sterfdag van de overledene.

Laat de persoonlijke woorden niet verloren gaan of in de kast liggen, laat mij voor een uniek en blijvend aandenken zorgen.

De prijs is afhankelijk van het aantal kaarten, pagina's, formaat/uitvoering van het boekje en of de teksten van het condoleance register meegenomen worden. Na inventarisatie van de wensen ontvangt u van mij een op maat gemaakte offerte.

Voor meer informatie kunt u geheel vrijblijvend hier contact opnemen.

Coaching bij verlies

Iedereen maakt in zijn leven hoogtepunten en dieptepunten mee. Als mens hebben wij een bepaalde veerkracht waardoor wij hier goed mee om kunnen gaan. Maar soms gebeuren er dingen die volledig de rek eruit halen en steeds maar weer invloed hebben op ons denken, doen en laten.

Dit kan gebeuren wanneer er sprake is van onomkeerbaar verlies waardoor we te maken krijgen met rouw en het rouwproces.

Rouwspeech

Bij het overlijden van een dierbare zou de wereld eigenlijk even stil moeten staan. Helaas werkt dat zo niet en zijn er naast het verdriet ook praktische zaken te regelen.

Een van die zaken is een passend afscheid. Hoe dat afscheid er uitziet is heel persoonlijk. De wensen van de overledene spelen een rol maar ook de behoeften van de nabestaanden. Een mooi en waardig afscheid draagt bij tot de verwerking van het verlies. Een rouwspeech kan daar onderdeel van zijn.

Levensverhaal

Altijd al het idee gehad uw verhaal te vertellen? Laat uw verhaal dan niet verloren gaan. Denk niet “dat leest toch niemand” of “dat is de moeite niet waard om opgeschreven te worden”. Ieder verhaal is uniek en heeft zijn waarde. Of het nu om een heel levens- of ondernemersverhaal gaat of een bepaalde periode. Zorg dat u geen spijt krijgt dat uw ervaringen niet gedeeld zijn. Stel niet uit wat nu nog kan. Laat uw verhaal op een UNiKe wijze vastleggen. Ik doe het graag.